Wint hjälper dig med företagandet
Man skulle även kunna säga att Wint tar över företagandet. I alla fall de tråkiga delarna av det. För när du blir kund hos Wint kopplar vi ihop oss mot både din bank och Skatteverket och kan på så vis sköta allt åt dig – betalningar, löner, fakturor, moms och utlägg betalar vi enkelt. Vi ser även till att allt landar hos Skatteverket i tid.
Och du, när du behöver hjälp finns vi där för att ge både rådgivning och support. En helhetstjänst, helt enkelt!
Automatisera ROT och RUT – så här funkar det
Vi gillar enkla lösningar på kluriga problem. Därför har vi sett till att du direkt vid skapandet av fakturan till kund samlar all info som Skatteverket behöver. Så här går det till mer exakt:
1. Du skapar upp din faktura i Wint och fyller på kundkortet för kunden med all nödvändig information. Så som personnummer, fastighetsbeteckning eller lägenhetsnummer
2. När du sedan skapar upp fakturan fyller du enkelt i vilken typ av arbete du har genomfört, hur många timmar och om det är material kopplat till uppdraget
3. Wint tar vid och sköter ansökningen till Skatteverket
4. När pengarna från Skatteverket kommer för ert utförda arbete markeras fakturan automatiskt som betald med beloppet som ni fått i ersättning.
Vilka använder Wint?
Driver du ett aktiebolag där du fakturerar för din tid eller tjänst? Då vet vi att du kan spara både tid och pengar med Wint. Vi gör nämligen det för massor av bolag precis som ditt. Bland våra drygt 2 400 kunder finns bland andra:
- Hantverkare
- Hemtjänst
- Städbolag
- Flyttfirmor
- Trädgårdsskötsel
Vill du veta mer hur Wint skulle funka för dig?
Fyll i formuläret så hör vi av oss!