Dags att flytta bokföringen till Wint? Grymt! För att komma igång ordentligt behöver vi lösa vissa saker tillsammans under uppstarten. Sen kan Wint ta över och sköta hela din ekonomi per automatik. Så här kommer du igång:
Börja med att fylla i formuläret längre ner på sidan så hör vi av oss för att visa dig systemet.
När du bestämt dig för Wint och avtalet är signat får du ditt inlogg. Redan nu finns några uppgifter i din Att göra-lista i Wint. Vi behöver nämligen hjälp att få behörighet till din bank och från Skatteverket.
Om du använt en annan bokföringstjänst eller byrå tidigare så kontaktar vi dem och kollar så att alla siffror landat rätt. Om nåt behöver bokföras ikapp fixar våra ekonomer det.
När dina siffror är på plats går vårt onboarding-team igenom uppstarten med dig. Om det behövs hjälper de till att sätta upp specifika rutiner för ditt bolag.
Just nu kan du prova Wint helt gratis. * Fyll i formuläret så kontaktar vi dig och berättar mer om tjänsten och erbjudandet.
Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna som handlar om att bli kund.
Japp, men det är en kort uppsägningstid. Vi tillämpar en månads uppsägningstid från och med följande månadsskifte. På så sätt kan vi försäkra oss om att vi lämnar över schyssta och korrekta siffror när du går vidare. Lika enkelt som det är att skaffa eller byta till Wint, lika enkelt ska det vara att lämna oss. För helt ärligt, ingen tjänar på långa och utdragna processet. Vi finns ju till för att göra det enkelt att driva företag.
Wint har stöd för alla stora banker såsom SEB, Handelsbanken, Nordea, Danske Bank, Swedbank och Sparbankerna, samt ett antal mer nischade banker som till exempel Länsförsäkringar, ICA Banken, Ålandsbanken och Ekobanken.
Vissa banker är smidigare än andra när det gäller att koppla på digitala tjänster, men det brukar gå att lösa med de flesta.
Nej, Wint tar inte ut några sådana avgifter, oavsett vilken bank du har. Däremot kan vissa banker ta ut en årsavgift för kopplingen. Denna varierar från bank till bank.
I dagsläget har vi vissa begränsningar i vilken typ av bolag vi tar in som kunder. För närvarande tar vi enbart in aktiebolag och har därför stopp för nya kunder som driver enskilda firmor, handelsbolag, ideella föreningar, eller liknande. Det bästa är att du hör av dig så tar vi en diskussion om ifall du kan använda Wint i ditt företag eller inte. För oss är det viktigt att allt flyter på som det ska och att du som företagare får den upplevelse du förtjänar - att göra så lite som möjligt med ditt företags ekonomi.
Bakom Wint finns såväl utvecklare som ekonomer och auktoriserade redovisningskonsulter. När vi kombinerar deras kunskap med helt digitala system får vi ut det bästa av två världar.
Våra ekonomer kvalitetssäkrar bokföringen och ser till att den är korrekt. Tack vare dem kan du lita på att momsen verkligen stämmer, redovisas i tid och blir betald.
Dessutom vet du att det alltid finns någon, med koll på lagar och regler, att prata med om det skulle behövas. När du ber om rådgivning från Wint får du nämligen prata med en expert inom just det område frågan gäller. OM du behöver skatterådgivning får du prata med en skatteexpert, till exempel.
Självklart inte! Det är ju lite det som är poängen med att automatisera din bokföring med Wint. Du använder ju Wint för att slippa sånt som nästan alla företagare tycker är tråkigt – som bokföring, momsdeklarationer och skattesatser. Vi är ju inget bokföringsprogram utan en bokföringstjänst där till och med bokslutet ingår. Gött va?