För dig som är mäklare

Fokusera på försäljning – inte på administration

Bostadsaffärer. För många människor den största affären i deras liv. Att få förtroendet att sköta den är ett privilegium. Men det kommer med mycket ansvar - och mycket jobb. Som kund hos Wint slipper du en hel del av det administrativa jobbet och kan fokusera på relationer och sälj istället.

  • Betala ut handpenning med ett klick
  • Slipp administrera pengaflödet
  • Följ din provisionslön i vår app
  • Se hur det går för bolaget live, varje dag
  • Enkelt för revisorerna att granska din bokföring
Vad ingår i tjänsten?

Wint gör det enkelt att vara mäklare

Ingen blir mäklare för att få syssla med administration. Ändå sitter de flesta mäklare varje dag med just bokföring, pappersarbete, krånglig handpenninghantering och manuell uträkning av provision. Att anlita en redovisningskonsult kan visserligen underlätta lite – men du slipper långt ifrån alla dina administrativa sysslor.

Därför har såväl stora mäklarkedjor som fristående mäklarbolag valt att använda Wints automatiserade helhetstjänst istället. Vi har nämligen skapat en unik lösning för just fastighetsmäklare, som möjliggör såväl automatisk bokföring som automatiserad hantering av handpenning och utbetalning av provision. Enkelt, smidigt och tidsbesparande.

Wints prismodell är väldigt kostnadseffektiv för mig som kund

Jag behöver inte vara orolig att bli debiterad en tusenlapp extra varje gång jag lyfter luren för att ställa en fråga, utan har bra koll på vad min bokföring kostar varje månad

Cliff Magnusson
Cliff Magnusson
HusmanHagberg, Kungälv
Kvalitetskontrollerad och auktoriserade av FAR

Revisorerna gillar oss

Och vi gillar revisorer. Självklart är Wint auktoriserade av FAR och granskade utan anmärkning. Vi har totalt 770 anslutna revisorer som granskar bolag i Wint årligen. 

Med Wint får du

En fullservicetjänst för ditt företagande. Hos oss ingår allt du behöver för ditt företags ekonomi till ett pris baserat på din omsättning. Inga krångliga tilläggsmoduler eller dyra extrafunktioner. Inte konstigt att flera tusen företagare, varav hundratals mäklarbolag, har valt att automatisera sin bokföring med Wint.

Vad ingår i tjänsten?

Oavsett om ni är två, elva eller trettio anställda får ni hela Wints tjänst till en fast månadskostnad som skalar med er verksamhet.

Jag vill ha en offert

Superenkelt gränssnitt!

Wints gränssnitt är inte bara supersnyggt utan framför allt superenkelt att använda både i mobilen och datorn.

  • Lättnavigerad dashboard
  • Tydlig att-göra-lista
  • Massa smarta funktioner

Läs mer här

Riktigt bra saker med Wint

Givetvis ingår hantering av både bokslut och deklarationer i Wint.

Ja! Årsbokslut ingår

Slipp krångla med bokslut, och årsredovisningen, självklart ingår även det. Dessutom gör vi inte bara bokslut, utan även månadsboklsut, så behöver det inte bli extra mycket jobb i bokslutstider.

Givetvis ingår hantering av både bokslut och deklarationer i Wint.

Alltid hjälp av experter

Livet ska vara enkelt som företagare, men ibland behöver man hjälp av en expert. Därför kan du alltid få professionell hjälp av våra grymma ekonomer.

En automatiserad bokföringstjänst effektiviserar, sparar tid och minimerar risken för fel.

Slipp administration & spara tid

Du slipper tråkig administration, lägg istället tiden på bolagets tillväxt. En automatiserad bokföringstjänst effektiviserar, sparar tid och minimerar risken för fel.

Med Wint kan du följa ditt företags utveckling i realtid.

Bokföring up-to-date

Det mesta av dina bokföring sker direkt vilket innebär att du alltid kan följa ditt företags utveckling i realtid. Du får med andra ord stenkoll på din ekonomi.

Vill du veta mer?

arrow
Mer om tjänsten
Prata med Wint

95% nöjda
kunder

Vad kostar Wint?

I Wint får du en helhetstjänst som tar hand om all ekonomihantering du som fastighetsmäklare ställs inför. Inga dolda kostnader, inga premiumabonnemang. Priset baseras kort och gott på din omsättning varje månad.

Jag vill ha en offert

Upptäck våra integrationer

Wint fungerar för alla fastighetsmäklare – men allra smidigast är vår tjänst för kedjor och firmor som använder ett affärssystem som Wint har en integration mot. Integrationerna möjliggör nämligen en sömlös dialog mellan Wint och ditt affärssystem, vilket underlättar bland annat automatisk hantering av handpenning.

Vanliga frågor

Här hittar du svaren på några av de vanligaste frågorna.

Hur funkar det att byta till Wint?

Övergången till Wint är enkel. Vi hjälper till med alla stegen och har färdiga rutiner för att det ska vara så smidigt som möjligt för dig som kund. Vi kommer att samla in er tidigare bokföring och se till att siffrorna landar rätt, och vårt onboarding-team står redo att gå igenom uppstarten med dig.


Vad behöver jag som mäklare göra?

För att Wint ska funka riktigt smidigt för dig och ditt bolag finns några saker du behöver få på plats. Du behöver ge oss behörighet till bank och skatteverket. Nästa steg är att lägga till anställda och adressändra hos era leverantörer med er nya fakturaadress. Tänk även på att hålla koll på din att göra-lista, det är här du får notiser om saker att ta tag i. Sist men inte minst, glöm inte att ladda ner Wintappen, där du får du få realtidskoll på hur det går för bolaget, skicka in kvitton, godkänna betalningar och lägga in eventuella avvikelser inför lön.

Jag är mäklare, hur funkar hanteringen av handpenning om jag använder Wint?

Om vi har en integration mot ert affärssystem är det supersmidigt! När du markerar ett objekt som sålt i ert affärssystem kommer informationen direkt in i Wint (tänk därför på att fylla i alla uppgifter innan du markerar som sålt).

När informationen kommer in till Wint skapas det automatiskt upp en kundfaktura på handpenningsbeloppet. Denna är utställd i köparens namn och ligger i systemet och väntar på att köparen ska betala in handpenningen på banken. Wint stämmer automatiskt av bankkontot och håller koll på att pengarna kommer in i tid.

Så snart handpenningen kommit in på banken skapas istället en leverantörsfaktura upp i Wint, för att betala ut handpenning minus provision till säljaren. Denna är utställd i säljarens namn och du som mäklare får en notis i Wint-appen om att du ska godkänna betalningen.

Om allt stämmer och eventuella förbehåll är släckta så godkänner du betalningen. Wint ser då till att säljaren får sin del av handpenningen och att provisionen går iväg till bolagets konto.

Funkar Wint som en vanlig byrå, eller vad är skillnaden?

Kärnan i vår tjänst har alltid varit att göra helt om från onödigt krångligt till lätt och överskådligt. Det innebär att tiden då man fraktar papper i pärmar är förbi. Alla underlag är digitala och inte en pärm finns i sikte. Dessutom sker den löpande bokföringen hela tiden, varje dag, vilket innebär att du får full koll på hur bolaget går – i realtid.

Hur funkar det om jag har frågor om min bokföring?

Då har vi en support som ser till att du får svar på det du undrar, och som dessutom är väldigt trevlig. På Wint hittar du riktigt vassa ekonomer som kan hjälpa i allt från skattefrågor till om ett kvitto är avdragsgillt eller om du kan plocka ut en utdelning.

Boka demo

Fortsatt läsning

Relevant läsning för dig som är fastighetsmäklare.

Visa alla artiklar